Business

Hoe u het beste b2b online marketing bureau vindt, kiest en inhuurt

Marketing is een overkoepelende term voor een breed scala aan methoden en strategieën die bedoeld zijn om uw bedrijf ten goede te komen. Uw bedrijf heeft verschillende behoeften die verschillende soorten marketinginspanningen vereisen. Zo zijn interactie met uw publiek en het verbeteren van de verkoop verwante, maar nog steeds afzonderlijke doelen, dus u kunt niet exact dezelfde strategie voor beide toepassen. En als u uw bedrijf en product wilt verbinden met andere bedrijven, heeft u business-to-business (B2B) marketing nodig.
Om uw bedrijf te laten groeien en uitbreiden, is een sterk marketingplan vereist. Het runnen van een bedrijf vereist niet exact dezelfde vaardigheden als het op de markt brengen van een bedrijf. Veel marketingprofessionals zullen hun focus specialiseren op een specifieke sector, zoals B2B-marketing. Deze b2b online marketing bureau gebruiken hun specialisatie om bedrijven te helpen hun marketingstrategieën te verbeteren.

Wat is een B2B-marketingadviseur?
Als bedrijfseigenaar of CEO heb je misschien niet de expertise of gewoon de tijd om je zwaar te concentreren op alle facetten van marketing. B2B-marketing richt zich op mensen die andere bedrijven als klanten vertegenwoordigen. B2B-marketingconsultants werken met u samen om nieuwe strategieën te ontwikkelen en te implementeren om u in contact te brengen met de bedrijven in uw doelgroep.
De voordelen van het inhuren van een adviseur
Focussen op een specialiteit heeft veel voordelen in vergelijking met oppervlakkige kennis van een algemeen onderwerp. Als u een consultant inhuurt, heeft u meer tijd om u op uw bedrijf te concentreren, terwijl zij een effectieve marketingstrategie voor u ontwikkelen. Een consultant brengt ook een nieuw perspectief en een nieuwe invalshoek naar uw marketing. Bovendien hebben ze maar één rol waar ze hun volledige tijd aan kunnen besteden. Het is ook gemakkelijker om één persoon uw zakelijke behoeften en stijl te leren dan een groep.

Hoeveel kost B2B-advies?
Volgens ZipRecruiter is het nationale gemiddelde loon voor een marketingadviseur $ 26 per uur. Dat kan voor u een goed uitgangspunt zijn om uw budget in te stellen. Het bepalen van uw budget bepaalt hoeveel u kunt uitgeven aan een B2B-consultant of -bureau. Deze marketingprofessionals kunnen een vast bedrag in rekening brengen, hun materiaal en bestede tijd later factureren, of een basistarief vragen met een extra risico/rendement op basis van de behaalde resultaten. Voor een langer project kunnen ze een maandelijkse of jaarlijkse provisie vragen die hen een vaste vergoeding garandeert.

Wat is een B2B-marketingbureau?
Een B2B-marketingbureau is een team van marketingprofessionals dat is ingehuurd om alle B2B-marketing van uw bedrijf af te handelen, van de onderzoeksfase tot de implementatiefase. Afhankelijk van bepaalde factoren, zoals uw zakelijke behoeften, uw budget en uw gewenste tijdlijn, wilt u misschien een B2B-marketingbureau in plaats van een consultant. Een bureau biedt u een scala aan diensten en aanbiedingen om aan uw behoeften te voldoen. Dit brengt vaak hogere kosten met zich mee dan een consultant, omdat u een team van experts krijgt in plaats van slechts één.

De voordelen van het inhuren van een bureau
Consultants kunnen alleen strategie, planning of uitvoering bieden, terwijl een bureau alle drie kan uitvoeren. Een bureau kan je misschien ook meer individuele aandacht geven omdat ze meer mankracht hebben. Het inhuren van een marketingbureau is vooral noodzakelijk voor bedrijven die geen grote interne marketingafdeling hebben. Het volledig uitbesteden van uw B2B-marketinginspanningen zal u en uw medewerkers ontlasten.

Een B2B-marketingbureau of -consultant inhuren?
1. Definieer de resultaten die u wilt bereiken.
2. Bepaal of je een bureau of een consultant wilt.
3. Kies een budget en houd je eraan.
4. Bepaal welke specialiteiten uw medewerker moet hebben.
5. Maak een shortlist.
6. Kies 10 inzichtelijke interviewvragen.
7. Begin de samenwerking!

Het kiezen van het juiste bureau of de juiste adviseur voor uw bedrijf zal wat zoekwerk vergen. Het inhuren van de verkeerde marketinghulp kan een verspilling van middelen en uw budget zijn als ze uiteindelijk geen vooruitgang boeken in de richting van een van uw doelen. Volg deze stappen om de beste voor uw bedrijf in te huren.

1. Definieer de resultaten die u wilt bereiken.
Er is een reden waarom u de hulp zoekt van een consultant of bureau voor uw B2B-marketing. Breng in kaart wat u wilt verbeteren, of dat nu het verbeteren van iets specifieks binnen uw huidige marketingstrategie is of het ontwikkelen van een geheel nieuwe strategie. Deze doelen moeten zo worden gestructureerd dat ze kunnen worden gevolgd, zodat u de voortgang bij het bereiken ervan kunt volgen.
2. Bepaal of je een bureau of een consultant wilt.
De resultaten die u eerder hebt gedefinieerd, zullen helpen bepalen of u een bureau of een consultant nodig heeft. Heeft u een kleiner budget en een specifiekere behoefte, dan is een adviseur een goede keuze. Als u een groter budget en een bredere behoefte heeft, kunt u beter een adviseur inschakelen.
3. Kies een budget en houd je eraan.
Vergeet bij het configureren van een budget voor uw marketinginspanningen niet om het risico af te wegen tegen de beloning.

Show More
Back to top button